Dutch Dutch

Reserve 2.4

Omdat mijn "normale" motor niet het gewenste vermogen haalt en omdat hij zwaar rond te draaien is heb ik besloten mijn reserve 2.4 CIH te monteren die ik een paar weken geleden goedkoop op de kop heb getikt. Afgelopen zaterdag motor eruit, reserve motor erin. Het was een lange dag, de reserve motor moest hier en daar nog aangepast worden maar om 19:00 kon hij gestart worden. Die klonk jammer genoeg...

Lees meer: Reserve 2.4

Keuring RDW

Vanwege de nieuwe 2.4 CIH motor heb ik vandaag de Ascona laten keuren bij de RDW in Zwijndrecht. Het is een verplichting indien het motorrype aangepast is. Gister toch nog even een CO check laten doen, stationair toerental naar circa 1000tpm gebracht, CO stelschroeven halve slag naar binnen (van 7,5 naar 3,9%) en ook een DB killer in mijn groep A gedaan. Better safe than sorry. Ik had om 8:30 de...

Lees meer: Keuring RDW

Vrijrijden Zandvoort

Op vrijdag 10 oktober was het eindelijk zover, de Ascona ging het circuit van Zandvoort op. Zowel voor mij als de auto een eerste ervaring. Het was jammer genoeg een volle regendag dus glibberen en glijden. Vlak voor dat de sessie begon brak mijn bril ook nog dus mocht je foto's zien met iemand met een zonnebril op, op een regenachtige dag..... its me. Maar we hebben de 20 minuten heelhuids volbracht,...

Lees meer: Vrijrijden Zandvoort

Remleidingen

Eindelijk weer wat kunnen doen aan de Ascona. Ik heb alle flexibele remleidingen vervangen voor stahlflex. Ook heb ik de stabilisator rubbers aan de voorkant vervangen voor PU en tevens is deze set voor een verlaagde Ascona zodat de stabilisatorstang in een meer horizontale positie staat. De hoofdremcilinder is niet gelukt, ik wil de standaard ATE 20,6mm hoofdremcilinder vervangen door een 22,2mm...

Lees meer: Remleidingen

Afbeeldingen van deze site mogen zonder toestemming niet worden gereproduceerd of hergebruikt worden voor commerciële doeleinden.

Site hosted by Q-CAT