Het was weer zover, de Ascona was klaar voor een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Al met al is er sinds de laatste meting veel gedaan aan de motor, sterker nog bijna alles is gedaan aan deze motor waaronder:
Zuigers
Bewerkte cilinderkop
330° nokkenas
Roller rockers
Efignition
Throttle bodies
Dus al met al was het weer tijd te gaan meten. Ghisbert heeft eerst de ECU helemaal afgesteld in bijne elk toerengebied en daarna zijn we gaan meten. En dit is het resultaat:
Vermogenverloop van alle metingen
Hieronder zie je de verschillen tussen al mijn setups in 1 grafiek.
Nov 2018, 2.4 met dome zuigers, standaard kop met 46/41mm kleppen, 45mm webers, OP244 kentcams nokkenas; Mei 2019, 2.4 met dome zuigers, bewerkte kop met 46/41mm kleppen, 45mm webers, OP244 kentcams nokkenas; Apr 2020, 2.4 met dome zuigers, bewerkte kop met 46/41mm kleppen, 48mm webers, 324° krause nokkenas; Aug 2022: 2.5 met dome zuigers, maximaal bewerkte kop met afgedraaide 46/41mm kleppen, 48mm throttle bodies, Efignition ECU, Roller rockers, 330° Dbilas nokkenas.