Hieronder een aantal tips die ik of op de dure manier heb verkregen of lastig kon vinden.
De koppelingsschijven van de BMW passen niet op een GETRAG 265 van OPEL. De BMW vertanding is 29/23 mm met 10 tanden en een steek van 1 inch. De OPEL is gelijk maar heeft een steek van 1 1/8 inch. De tussenruimtes van de tanden zijn bij BMW ongeveer 3,6 mm, bij OPEL ongeveer 4,0 mm.
De pook van een 265 komt circa 5cm naar achter. De aandrijfas is korter, die van een automaat past op een Manta/Ascona
Bij contactpunten zit een bobine geschikt voor 9 volt, bij elektronische ontsteking zit een 12v versie. Controleer bij draaiende motor de spanning op de bobine.
Hier een lijst met website en webshops waar ik veel informatie heb kunnen halen en onderdelen heb gekocht.
Biesheuvel autosport | Shop, vraag naar John Leemans | Website |
Krause | Shop, motorisch | Website |
Risse motorsport | Shop, Opel tuning | Website |
Edelschmiede | Shop, van alles | Website |
O T R | Shop, veel rubbers | Website |
Senator-monza.de | Veel informatie | Website |
Senatorman | Veel informatie | Website |
Mantablog | Hele handige site met superveel informatie | Website |
GFK teile | Shop, 400 dashboard | Website |
Jacks tuning | Shop, polyester 400 delen | Website |
DR Manta | Shop, van alles | Website |
TT Autosport | Opel specialist | Website |
Opel Tuning Beimel | Shop, Opel Tuning | Website |
Autobedrijf Romijn | Veel onderdelen, super service | Website |
PESCH Motorsport | Fiberglas deuren | Website |
Weber sproeier calculator | Handige tool om de Weber carburateur te configureren. | Website |
Achterasrevisie | Alles voor de Opel achteras | Website |
Efignition/BS-autotune | De ECU waar de Ascona op draait | Website |
CIH kleplift en luchtdoorlaat | OpelGT forum | Website |
Rick Donkers auto electrics | Stekkers en bekabeling | Website |
Afbeeldingen van deze site mogen zonder toestemming niet worden gereproduceerd of hergebruikt worden voor commerciële doeleinden.
Site hosted by Q-CAT