Dutch Dutch

Innovate MTX-L Plus

Ik rij al een tijd rond met een innovate MTX-L plus meter in mijn Ascona. Deze air fuel meter geeft nauwkeurig en snel aan wat de waarde is. Met behulp van deze meter stel ik ook de inspuiting in en kan ik mijn ECU via Tunerstudio zelflerend maken. Ik geef dan de gewenste waarde in en Tunerstudio gaat de hoeveelheid brandstof daarop instellen. Dat werkt erg goed.

img 20210427 120729Wat niet goed werkt is dat deze meter mijn Bosch 4.9 LSU sensoren sloopt. Na enige tijd begint de meter de welbekende E8 error aan te geven en dan weet ik hoe laat het is. Dan begint ook de inspuiting te veranderen omdat de ECU ook de bijstelt aan de hand van de air fuel waarde.

Lees meer: Innovate MTX-L Plus

Rollenbank Beek autoracing 10-04-2020

Op goede vrijdag is de Ascona de rollenbank op gegaan bij Beek autoracing.

Opspannen van de Ascona door Ghisbert
Yep, de twee handige kennissen waren er ook weer bij
Vermogen bij verschillende instellingen timings
Vermogen tov de vorige metingen

Het resultaat is niet zoals gehoopt. De laatste keer dat de auto op de bank stond had bij 189Pk bij 262Nm en dat was met de 45mm DCOE webers en een kentcams 309° nokkenas.

Lees meer: Rollenbank Beek autoracing 10-04-2020

Reserve 2.4

Omdat mijn "normale" motor niet het gewenste vermogen haalt en omdat hij zwaar rond te draaien is heb ik besloten mijn reserve 2.4 CIH te monteren die ik een paar weken geleden goedkoop op de kop heb getikt. img 20200425 141052
Afgelopen zaterdag motor eruit, reserve motor erin. Het was een lange dag, de reserve motor moest hier en daar nog aangepast worden maar om 19:00 kon hij gestart worden.

Die klonk jammer genoeg niet al te best, er zat een enorme tik in het blok, vooral boven de 3000 toeren. Na een proefrondje besloten naar huis te rijden. Op weg naar huis onder de 2500 toeren gebleven en rustig aan gedaan. Bij de laatste afslag zakte de oliedruk van 2 bar naar 1 bar en was de tik in elk toerengebied te horen. 

Dus zondag besloten dat ook deze motor er weer uit moest, dan moet de Ascona overnachten op de sleutelplek want ik heb "maar" twee motoren ;) Dat is gelukkig nooit een probleem bij Bassie.

Lees meer: Reserve 2.4

Vrijrijden Zandvoort

Op vrijdag 10 oktober was het eindelijk zover, de Ascona ging het circuit van Zandvoort op. Zowel voor mij als de auto een eerste ervaring. Het was jammer genoeg een volle regendag dus glibberen en glijden.

vrijrijden1110

Vlak voor dat de sessie begon brak mijn bril ook nog dus mocht je foto's zien met iemand met een zonnebril op, op een regenachtige dag..... its me. Maar we hebben de 20 minuten heelhuids volbracht, wel als rijdende chicane but who cares.

vrijrijden1011-01
vrijrijden1011-02
vrijrijden1011-03
vrijrijden1011-04

Ik moet zeggen het is een bijzondere ervaring, na 20 minuten weet ik nog steeds niet welke bocht de volgende is, waar mijn rempunten zijn. Daarbij komend, voor het eerst met een helm op, zonnebril op en banden die regen niet fijn vinden. Af en toe betrapte ik mezelf erop weer in cruise mode te willen rijden, armpje tegen de raamstijl .....

Maar het was leuk, gaaf (biek) en we gingen hard (voor mijn gevoel dan). En niet te vergeten, de Ascona ging goed mee.

 

Met dank aan Wegrace info voor de foto's: http://www.wegraceinfo.nl/fotoalbum/zandvoort-rsz-vrij-rijden-toer-11-10-2019/

Afbeeldingen van deze site mogen zonder toestemming niet worden gereproduceerd of hergebruikt voor commerciële doeleinden.