nldaenfifrdeelitsv

Remleidingen

Eindelijk weer wat kunnen doen aan de Ascona. Ik heb alle flexibele remleidingen vervangen voor stahlflex. Ook heb ik de stabilisator rubbers aan de voorkant vervangen voor PU en tevens is deze set voor een verlaagde Ascona zodat de stabilisatorstang in een meer horizontale positie staat.

De hoofdremcilinder is niet gelukt, ik wil de standaard ATE 20,6mm hoofdremcilinder vervangen door een 22,2mm ATE voor meer opbrengst. Maar blijkbaar zitten de rubbers voor het reservoir er niet bij en deze zijn een maat groter dan de standaard versie. Standaard is dit rubber 16mm buitendiameter, 8mm binnendiameter. In de 22.2 versie is de buitendiameter 22mm en de binnendiameter 8mm. 

De rest van de fotos zijn >>hier<< te vinden.

Verkort stuurhuis

Vandaag een verkort stuurhuis gemonteerd. Ik heb bij krause een nieuwe tandheugel en stuuras besteld en deze vandaag gemonteerd. Uiteraard alle lagers (1 naaldlager en 1 normaal lager) vervangen. Voordat we de oude gedemonteerd hebben eerst even de maten opgenomen zodat hij weer redelijk uitgelijnd blijft.

Van 4,5 slag naar 2,75 slag, en wat rijdt dat heerlijk. Ik haal hem nu makkelijker uit overstuur (oftewel lomp dwars door de bocht ;) ).Het stuurt wel iets zwaarder maar dat is nauwelijks merkbaar. Hier kun je een aantal foto's bekijken van de montage.

IMG 20190615 111758

Rollenbank Beek autoracing 17-05-2019

De auto is op 17 mei weer op de rollenbank geweest. Nadat de kop is aangepast, grote in- en uitlaatpoorten, wilde ik weten wat nu het eindresultaat is. De foto's en fimpjes kun je hier zien. Het eindresulaat 189Pk @ 262NM, een winst van 10Pk dus. Hieronder de uitdraai van de meting uit 2018 en die van 2019.CIH opel 2.4 vermogen

 

Taxatiewaarde bekend

De auto is op 3 mei getaxeerd door Steijn Sportcars taxaties. Wij hadden een aantal autos verzameld, van een Buick Riviera 1963, een Donkervoort en een Opel Kadett C Coupe tot mijn Opel Ascona. Volgens mij in totaal 11 auto's dus hij had wat te doen die dag.

De uitslag is geweldig, zeker omdat de auto nog gespoten moet worden. Maar de motor, onderstel, aandrijflijn met sper deden veel goeds voor de taxatiewaarde. De Ascona is getaxeerd op €17.500,- dus daar heb ik hem gelijk voor verzekerd.

taxatie

Spuitklaar maken

Ik ben nu bezig alles aan te schaffen zodat de Ascona gespoten kan worden. Ik zoek nog knipperlichten voor in de spoiler aangezien ik een set ronde koplampen heb. Verder heb ik een Ascona 400 motorkap aangeschaft.

De carrosserie moet ik nog wel op een aantal plekken opknappen, bij mijn zijraam achter zit onder andere een lastige plek.

Voertuigcategorie: Personenauto (M1)
Merk: OPEL
Kleur: Rood
Handelsbenaming: ASCONA 19S
Plaats chassisnummer: Op bodemplaat rechts
Aantal eigenaren: 2
Login

Vervaldatum APK: 13-08-2018
Datum eerste toelating: 11-08-1977
Datum tenaamstelling: 03-02-2018
Datum eerste afgifte NL: 11-08-1977
Massa rijklaar: 1062 kg
Massa ledig voertuig: 962 kg

Zonder uitdrukkelijke toestemming is het niet toegestaan om foto's van deze site voor commerciële doeleinden te gebruiken.