Dutch Dutch

Innovate MTX-L Plus

Ik rij al een tijd rond met een innovate MTX-L plus meter in mijn Ascona. Deze air fuel meter geeft nauwkeurig en snel aan wat de waarde is. Met behulp van deze meter stel ik ook de inspuiting in en kan ik mijn ECU via Tunerstudio zelflerend maken. Ik geef dan de gewenste waarde in en Tunerstudio gaat de hoeveelheid brandstof daarop instellen. Dat werkt erg goed.

img 20210427 120729Wat niet goed werkt is dat deze meter mijn Bosch 4.9 LSU sensoren sloopt. Na enige tijd begint de meter de welbekende E8 error aan te geven en dan weet ik hoe laat het is. Dan begint ook de inspuiting te veranderen omdat de ECU ook de bijstelt aan de hand van de air fuel waarde.

Nu kan ik deze sensoren redelijk goedkoop kopen op Ebay maar gemiddeld €60,- betaal ik er wel voor. Ik heb de sensor al op verschillende plekken in mijn uitlaat gemonteerd, voor in het spruitstuk, na de eerste demper, onder een hoek, met de speciale koeldongel maar niets helpt. Nadat ik vorige maand mijn vijfde LSU heb gemonteerd en deze na twee weken weer E8 aangaf was ik er klaar mee.

Als ik zoek op het internet dan lees ik meer verhalen over deze meter helaas. Ik heb nog even zitten twijfelen of ik overstap op een Spartan 2 maar dan mis ik de meter in mijn console.img 20210428 190532
Ik heb contact opgenomen met Innovate. Deze heb ik de montage foto's gestuurd waarna ze mij een nieuwe sensor gaan toesturen met de toezegging dat er een firmware update uitkomt. 

De sensor heb ik nog niet binnen en zodra deze binnen is moet ik even contact opnemen, ik verwacht dat ik dat de juiste firmware toegestuurd krijg. Ik hoop dat hierna die rotte E8 tot een verleden hoort. Meer info volgt......

 

Afbeeldingen van deze site mogen zonder toestemming niet worden gereproduceerd of hergebruikt voor commerciële doeleinden.