Dutch Dutch

Rollenbank bij Beek autoracing

De auto is bij Beek Autoracing op de rollenbank afgesteld. Ik had smiddags een afspraak en we werden in een leuke sfeer ontvangen. Van Klaas kregen we een soort mini rondleiding tussen de complete Porsches, Mini's, de Porsche blokken en een hele mooie oude Vauxhall Magnum door. Het fotoboek van vervlogen tijden werd opgezocht en getoond. Klaas zelf blijkt vroeger zelf ook de Ascona cup te hebben gereden en recentelijk zijn oude Ascona weer in bezit te hebben. Helaas wegens tijdgebrek er nog niets aan kunnen doen. Heerlijk zoals er daar met hun klanten en ons als petrolheads wordt omgesprongen.7D246BED F369 4164 8687 74887D72AB47

De Ascona werd opgespannen en Ghisbert gaf ons een goede uitleg...........

Lees meer: Rollenbank bij Beek autoracing

Achteras revisie

De achteras is terug van Biesheuvel en is helemaal nagekeken, de sperwerking is afgesteld en het differentieel is voorzien van nieuwe lagers. De as is verder helemaal voorzien van nieuwe PU bussen, een stalen staartstuk en een versterkte aandrijfas. Het sper is een 40% platensper van ZF.

Achteras compleet

Achteras compleet

Achteras met sper

Achteras met sper

Versterke aandrijfas

Versterke aandrijfas

De as is gemonteerd maar we hadden wat problemen met het nieuwe lager en nieuwe rubber in de traverse. Daar zit nu een gegoten rubber met lager in van biesheuvel. Probleem opgelost.

Lees meer: Achteras revisie

Nieuwe velgen

Eindelijk zijn mijn nieuwe velgen binnen na 6 weken. Het zijn witte 17" Team Dynamics Pro Race 1.2 velgen. Ik heb ze gekozen omdat ik het echt super mooie velgen vind en niet geheel onbelangrijk, ze wegen maar 7,9KG.

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

Team Dynamics Pro Race 1.2

De banden worden Toyo Proxes T1R 205/40/17. 

Lees meer: Nieuwe velgen

Schijfremmen voor

Ik heb voor de voorkant een ATE remmenset van een Opel Record 2.2. De klauwen hebben we gereviseerd, nieuwe rubbers, keerringen en bussen. helaas zijn de inbusbouten niet de juiste draad dus daar heb ik nieuwe voor besteld. Er zaten M12x1,25x40 bouten bij, in mijn Ascona horen M12x1,5x40 inbusbouten. De hardheid is overigens 10.9, ik heb 12,9 gevonden en besteld.

opel-ascona.nl Nieuws Opel, Ascona, restauratie, revisie, tuning, CIH, RWD, opknappen, Ascona B, restauratie, revisie, CIH, 2.4, jenvey, kentcams,

Lees meer: Schijfremmen voor

Sper

Uiteindelijk is dit niets geworden, de sperwerking was er niet op een droog wegdek. 

Ik zit persoonlijk te twijfelen over mijn achteras. De Ascona staat niet bekend om zijn goede achteras, meer eigenlijk vanwege de slechte achteras. De achterkant die omhoog komt bij het optrekken is daar een gevolg van. Nu is mijn twijfel, meteen een achteras eronder van een Volvo 240 icm een 4link of toch deze as behouden en kijken waar het schip strand. Dat laatste is nu het geval, dus ik heb een goedkoop diff besteld om te kijken of dat iets is voor straatgebruik en om te kijken of mijn achteras het uithoudt met mijn rijstijl en het vermogen.

ik heb dit diff besteld, althans een ombouwset voor mijn bestaande diff.

opel-ascona.nl Nieuws Opel, Ascona, restauratie, revisie, tuning, CIH, RWD, opknappen, Ascona B, restauratie, revisie, CIH, 2.4, jenvey, kentcams,

 

Het werkt op basis van een twee platen in een verenpakket wat tegen de pignon tandwielen drukt waardoor er een sper ontstaat. 

 

Meer artikelen...

Afbeeldingen van deze site mogen zonder toestemming niet worden gereproduceerd of hergebruikt voor commerciële doeleinden.