Dutch Dutch

C24NE kop tunen

In mijn poging toch die 200+ PK te halen heb ik mijn kop van mijn andere 2.4 motor opgestuurd naar Armin Possmann in Duitsland. Hij adviseert een Dbilias nokkenas, een 330 graden nokkenas met 14mm kleplift. cih c24ne head porting8Dat een CIH en dan met name de 2.2 en 2.4 koppen veel meer doorlaat hebben bij een hoge kleplift wist ik al. Dat heb ik al eerder gelezen op het opel-GT forum waar Bob veel koppen gemeten heeft.

Ik heb met de laatste rollenbank sessie ook gerold met een Krause nokkenas met een hoge kleplift van 12.9mm. Maar deze was blijkbaar te hoog voor een onaangepasde kop want alle klephoedjes waren kapot dus de tuimelaars raakten de kop. Ik had ook iets minder koppel met die nokkenas en 48mm webers.

Omdat ik overal mensen hoor die 220+ PK's uit een 2.4 weten te halen vraag ik mij toch wel steeds vaker af of die allemaal op een bank rollen net als die in Geldermalsen waar gewoon 22pk verschil in zit met die bank van Beek. Of die van Beek geeft te weinig aan, dat kan natuurlijk ook. Maar goed er kunnen nog meer zaken aan bijvoorbeeld mijn onderblok niet goed zijn maar dan had dat al naar boven moeten komen lijkt mij.

Dus dit wordt wat kop en nokkenas betreft de laatste poging, nu maar hopen dat de auto een beetje rijdbaar blijft in lage toeren. 

Armin heeft de kop aangepast met 46/41mm kleppen, alle poorten zijn vergroot, de kop is 1mm gevlakt en hij heeft ervoor gezorgt dat de kleplift gehaald kan worden door de geleiders boven te verkorten en de veerzittingen te verdiepen.

  

Deze kop is speciaal gemaakt voor de Dbilas 60C nokkenas met de volgende specs:dbilas 1

Duration:: 330
Peak timing:: 105
Valve lift :: 14.0
Lift at TDC :: 5,3
Valve timing:: 60/90 - 90/60
Valve clearence:: 35/35

 

  • Hits: 1225

Afbeeldingen van deze site mogen zonder toestemming niet worden gereproduceerd of hergebruikt worden voor commerciële doeleinden.

Site hosted by Q-CAT