Skip to main content

De motor is geheel nagekeken vanwege de lage oliedruk, de krukas is opgemeten bij Arrows  en voorzien we van nieuwe lagers. De cilinders zien er nog goed uit evenals de zuigers, daar doen we niets aan. De kop is gereinigd worden, de kleppen hebben we opnieuw ingeslepen en alle aluminium delen zijn gestraald. Alle pakkingen, slangen, ketting enz zijn vervangen.

Na de eerste keer opbouwen had de motor een zwaar punt dus we hebben besloten hem er weer uit te halen. Helaas waren de drijfstanglagers kapot. De oorzaak was dat ik de lagerschalen verkeerd terug heb gemonteerd ondanks dat ze goed genummerd waren. Een 2e oorzaak was straalgrit in de olie. De krukas had geen grote schade. Dus nadat we alle delen opnieuw hebben laten spoelen is het blok weer opgebouwd. Toen kwamen we erachter dat de oliegaatjes van de drijfstanglagers op de verkeerde plek zaten. Deze hebben we er uiteindelijk zelf maar ingeboord.

 
Powered by Phoca Gallery