We onderzoeken de motor, brengen het blok en kop naar het revisiebedrijf, daarna gaan de we met de kop naar Biesheuvel autosport. Alle inlaatnokken zijn weg van de nieuwe nokkenas en de nieuwe stoters zijn versleten, 1 stoter is 1 cm korter.
Uiteindelijke conclusie en schade:
3 fouten gemaakt met het opbouwen van de motor, drijfstangen verkeerd om waardoor de drukkende zijde geen olie kreeg, zuigers verkeerd om gemonteerd en 1 kettinggeleider vergeten. Verder heeft de oliepomp het deksel opgevreten, daar komt de aluminium slijpsel vandaan. Het ijzer slijpsel komt van de nokkenas. Daar is de oorzaak nog steeds van onbekend, de nokkenas gaat terug naar Kent Cams, misschien was de nokkenas verkeerd gehard en of de stoters.
De cilinders zijn 1/1000 gehoond, de zuigers zijn nog goed. Wel vervangen we alle lagers in het onderblok.
Tip van flip, Het bolletje op de lagerkap van de drijfstang en het bolletje op de drijfstang dient naar de koppelingszijde gericht te zijn.