Skip to main content

Deze week wat kleine zaken gedaan. Het aluminium distributiehuis alvast schoongemaakt, de oliepomp opgemeten en deze zit netjes binnen de toleranties. Het oliepompdeksel had lichte sporen dus deze weer netjes op een spiegel en wat schuurpapier gevlakt. We hebben een oude toerenteller in een defecte VDO 120mm behuizing gebouwd. De binnenunit is er in pas gemaakt en we hebben de oude schaal van de toerenteller nagetekend in Autocad en deze over de 120mm schaal geplakt. Ik zet de cad tekening in downloads, mocht iemand hem willen gebruiken.

Oranje Opel Ascona B 2.5CIH met 212PK

Nog een kleine beetje schuren, hier zie je nog lichte sporen.

Oranje Opel Ascona B 2.5CIH met 212PK

De toegestane uitsteek hoogte ligt tussen 0 en 0,1016 mm vanaf 1985 is dit 0 tot 0,065 mm geworden. De toegestane tandspeling ligt tussen 0,1016 mm en 0,2032 mm. Radiale speling tandwielen ten opzichte van pomphuis 0,10 – 0,25 mm. Als de tandwielen hieraan niet voldoen moeten ze vervangen worden.

Oranje Opel Ascona B 2.5CIH met 212PK

Achterkant binnenunit, zwart is de originele, wit is de 120mm VDO.

Oranje Opel Ascona B 2.5CIH met 212PK

De originele zwarte behuizing in de defecte VDO 120mm (witte binnen unit) gemaakt. hierkomt de schaalverdeleing overheen incl glas en zwarte rand.

 
Powered by Phoca Gallery